Ułatwienia dostępu
Szanowna Pani/Szanowny Panie,
Wypełniając nasz obowiązek w zakresie udzielenia Pani/Panu określonych informacji w zakresie
przetwarzania danych osobowych, informujemy, jak poniżej:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest NZOZ VIAMED Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością w Lublinie, ul. Sławinkowska 120 A 20-810 Lublin, NIP: 7123471723, REGON:
527945942, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem:
0001090939, wpisana przez Wojewodę Lubelskiego do Rejestru Podmiotów Prowadzących Działalność
Leczniczą pod numerem: 000000024744.
2. Kontakt w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, możliwy jest z użyciem
adresu tradycyjnego Administratora wskazanego w punkcie 1 lub z użyciem poczty elektronicznej pod
adresem: [email protected]
3. Pani/Pana Dane Osobowe są przetwarzane w celu:
− kontaktu z Panią/Panem,
− udzielania Pani/Panu świadczeń opieki zdrowotnej, prowadzenia, przechowywania i udostępniania
dokumentacji medycznej, dokonywania rozliczeń z płatnikiem za udzielone świadczenia
(Narodowy Fundusz Zdrowia, dalej: NFZ, lub inny publiczny płatnik), oraz
− w celu dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed nimi, na podstawie prawnie
uzasadnionego interesu Administratora, także
− w celu wypełnienia obowiązku prowadzenia przez Administratora ksiąg rachunkowych oraz
obowiązków publicznoprawnych w tym podatkowych.
4. Administrator będzie przetwarzał Pani/Pana dane osobowe należące do szczególnej kategorii tj.
dane dotyczące zdrowia, a także dane identyfikujące Panią/Pana oraz dane kontaktowe.
5. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 pkt. a) – f), oraz art.
9 ust 2. pkt h)-i) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
6. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych są podmioty, o których mowa w art. 26 ust. 3 pkt 1-12,
oraz ust. 4 i 5 ustawy z dn. 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (dalej:
Ustawa o prawach pacjenta) oraz podmioty przetwarzające – podmioty udzielające świadczeń
zdrowotnych, NFZ, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, podmioty diagnostyczne w tym laboratoria,
podmioty dysponujące serwerem na którym przechowywane są dane Administratora, podmioty
dostarczające oprogramowanie wykorzystywane w celu przetwarzania danych pacjentów, podmioty,
którym powierzono przetwarzanie danych osobowych w zakresie: przeglądów, napraw i serwisu
aparatury medycznej i sprzętu medycznego, serwisu i utrzymania systemów informatycznych,
konsultacji medycznych, zlecania badań i usług medycznych.
7. Pani/Pana dane osobowe zawarte w dokumentacji medycznej będą przetwarzane w okresie
przewidzianym przepisami tj. co do zasady 20 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym
dokonano ostatniego wpisu, zgodnie z art. 29 ust. 1 Ustawy o prawach pacjenta, z wyjątkiem:
a) dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia,
która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym
nastąpił zgon,
b) dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej
składników, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w
którym dokonano ostatniego wpisu,
c) zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które będą
przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano
zdjęcie,
d) skierowań na badania lub zleceń lekarza, które będą przechowywane przez okres 5 lat, licząc od
końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego
przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza, a przypadkach, gdy świadczenie nie zostało
udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie – przez okres 2 lat, chyba że
pacjent odebrał skierowanie,
e) dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2 roku życia, która będzie
przechowywana przez okres 22 lat.
8. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do organizacji i
realizacji udzielanych świadczeń zdrowotnych. W przypadku nie podania danych osobowych, nie
będzie można udzielić Pani/Panu świadczeń zdrowotnych.
9. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu
do danych osobowych, do sprostowania danych osobowych, usunięcia danych osobowych,
ograniczenia przetwarzania danych osobowych, przenoszenia danych osobowych, a także prawo do
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, oraz inne uprawnienia w tym zakresie
wynikające z obowiązujących przepisów prawa. Uprawnienia wskazane w zdaniu poprzednim mogą
być ograniczone przez przepisy prawa, w szczególności przez nałożone na Administratora obowiązki
przez Ustawę o prawach pacjenta.
10. Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z
siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, poczta: 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, że
przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy prawa.
11. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.